Barossa Valley

18 februari 2018 - Adelaide, Australië

Helaas bestaat regen dus blijkbaar ook in Australië, geen stranddag vandaag dus, maar wel tijd om jullie weer even op de hoogte te houden van mijn avontuur.

Inmiddels drie weken geleden dat ik naar Australië toe vloog, inmiddels twee weken stage achter de rug. Al moet ik toegeven dat het wennen was, misschien een beetje te veel nieuwe dingen in één keer, ik heb mijn weg op het werk nu wel redelijk gevonden. Vanaf aankomende week begin ik dat ook met mijn marketing project en moet ik een project opzetten om meer klanten te trekken via sociale media.

Vorig weekend heb ik een tour gedaan (aangeboden door het bedrijf) naar de Barossa Valley. De Barossa Valley is één van de oudste wijnstreken in Australië en is zon 900 km2, dus je begrijpt vast wel dat ik niet alles heb gezien, maar wel heel veel. Tijdens de tour, bezoek je verschillende wijngaarden en krijg je bij elke wijngaard een paar lokale wijnen te proeven.

Om 7.30 werd ik opgepikt vanaf het hostel en na een uurtje rijden door de ''Adelaide Hills'' kwamen wij aan in Gumeracha waar het grootste hobbelpaard ter wereld staat. Voor sommige mensen was dit heel interessant, maar ik vond zelf de kangoeroes en wallaby's veel leuker. Voor $1 dollar kon ik hier een zakje voer kopen en kon ik deze schattige beestjes eten geven, heel lief.

Na de eerste stop, zijn wij verder gegaan naar de ''whispering wall''. Een muur van 140 meter lang, in een halve cirkel, waar je elkaar kunt horen praten als je allebei aan een uiteinde gaat staan. Klinkt heel ongeloofwaardig, en misschien iets waar je bij moet zijn om het dan ook echt te horen, maar het was wel heel bijzonder.

Rond een uur of 10, kwamen wij aan bij de eerste wijngaard waar we eerst een rondleiding kregen door de wijngaarden en vertelden ze ons hoe de wijn gemaakt werd. Hier kregen wij ongeveer 6 of 7 verschillende wijnen te proeven die ze zelf hadden geproduceerd, en dat om 10 uur in de ochtend. Naast deze wijngaard, hebben wij deze dag nog 4 andere wijngaarden bezocht waar wij ook weer rond de 6 wijnen te proeven kregen.. Oftewel, aan het einde van de dag kan je geen wijn meer zien. Elke wijngaard had ook een speciale wijn, zo heb ik een super lekkere chocolade port gehad bij één van de wijngaarden, en een Pina Colada dessert wijn. Dit waren wel mijn favorietjes van de dag denk ik..

Zondags heb ik het weekend afgesloten met een dagje strand. Vanaf het centrum van Adelaide zijn er 4 verschillende stranden in een half uurtje te bereiken met de tram of met de bus, dus dat is ideaal voor in het weekend.

Dit weekend is het ''Fringe Festival'' begonnen in Adelaide. De hele maand lang, zelfs nog iets langer, is er van alles te doen in het centrum en in alle parken (muziek, dans, shows, comedy, etc.). Vrijdag was de opening van de Fringe en was de hele stad versierd met lichtjes, en overal kraampjes met eten en andere markt kraampjes. Oftewel, hele maand vol feest. Juiste tijd uitgekozen om naar Australië te gaan.

Verder heb ik nu ook mijn eigen fiets die ik kan gebruiken om naar werk toe te gaan, wat nog niet zo makkelijk was als dat ik had gedacht. Google Maps vertelde mij dat ik in 13 minuten naar mijn werk kon fietsen; dus daar ging ik, met mijn verplichte helmpje, op de fiets naar werk. Helaas heb ik hier de eerste keer 40 minuten over gedaan aangezien fietspaden zomaar stoppen en je dan midden op de grote weg fietst. Na nog drie keer heen en weer fietsen, heb ik dan eindelijk een weg, door het park vol met mooie vogels, gevonden die mij naar mijn werk brengt in 15 minuutjes. All good.

Voor nu, heb ik jullie denk ik wel weer even op de hoogte gebracht. Ook zal ik natuurlijk weer wat foto's plaatsen, zowel van de tour als van Adelaide zelf.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade