Kangaroo Island

24 april 2018 - Adelaide, Australië

Nadat vorig weekend Kangaroo Island aan onze neus voorbij ging in verband met het slechte weer, ging ik afgelopen weekend op herhaling. Helaas zonder Jos, maar deze keer wel mooi weer.

Kangaroo Island is een eiland in het Zuiden van Australie, derde grootste eiland van Australie: 4,405 Km2 en heeft ongeveer 4250 inwoners, waarvan het grooste deel boeren. Kangaroo Island staat bekend om de mooie stranden, rotsen en voornamelijk het vele Wildlife. Mijn tour duurde twee maar twee daagjes, wat helaas niet genoeg is om alles op het eiland te zien aangezien er zoveel moois te zien is.

Zaterdag ochtend werd ik opgepikt en ging ik samen met een Nederlands gezin uit Delfzijl (hoe toevallig) en 10 andere backpackers op weg naar de ferry, en 45 minuten later kwamen wij in Penneshaw, een klein dorpje/strand plaatsje op Kangaroo Island. Vanaf hier reden wij verder naar Seal Bay waar wij een tour kregen op het strand vol met wilde zee-leeuwen; de eerste wilde dieren waren gespot.

Na de lunch in Flinder Chase National Park onder de bomen met koala's, gingen wij sand-boarden in de Little Sahara. Helaas had het de dag ervoor geregend, dus een erg groot succes was het niet, maar het heeft zeker wel leuke beelden opgeleverd van rollende mensen en complete mislukkingen. Wanneer iedereen ''uitgespeeld'' was, gingen wij naar onze accommodatie aan de rand van het Nationale Park waar we natuurlijk op z'n Australisch gingen barbecuen. Na de ''Barbie'' nam onze tour guide ons mee voor een nachtwandeling om de vele kangoeroes, wallabies, buidelratten en andere wilde dieren te zien. Aangezien deze dieren pas actief worden na zonsondergang, heb je overdag niet door hoeveel erg eigenlijk zijn, maar tijdens deze wandeling werd duidelijk dat de kangoeroes de hele nacht rond onze accommodatie aan het springen waren.

De volgende ochtend gingen wij Flinders Chase National Park bezoeken voor een ochtend wandelingen op zoek naar de koala's. Naast de vele koala's die wij gezien hebben, inclusief een baby koala als hoogtepunt, sprongen de kangaroos en wallabies dan ook de hele tijd in het rond. Na de wandeling reden wij verder naar the Remarkable Rocks en Admirals Arch; twee hele bijzondere en mooie plekken met prachtige uitzichten.

Na de lunch was het beach time. We hebben verschillende stranden bezocht zoals Weirs Cove, Stokes Bay en als favoriet Vivonne Bay. Vivonne Bay is uitgeroepen tot een van de beste/mooiste stranden van Australie; helder blauw water, witte lange stranden en geliefd bij surfers. Na een snelle duik, was het tijd om alweer naar huis toe te gaan. Eenmaal aangekomen bij de ferrie kregen wij nog een aangename verassing; een rots vol met kleine penguins, iets wat ik totaal niet had verwacht.

1. Jakob:
    24 april 2018