Morialta Conservation Park

13 maart 2018 - Adelaide, Australië

Afgelopen zondag was het weer eens tijd om iets te gaan doen; iets anders als het strand of de stad in gaan, daarom gingen wij naar Morialta Conservation Park.

Morialta Conservation Park ligt op ongeveer 10 kilometer vanaf de stad, en makkelijk bereikbaar bij bus in 40 minuutjes. Er zijn verschillende routes die je kunt wandelen, makkelijke routes voor oudere mensen en kinderen maar ook zware wandelingen waar je alleen maar om hoog loopt; de ''heavy'' hikes. Ook is er een mogelijkheid om rots te klimmen in het park. Morialta is meer dan 100 jaar oud, en je vindt er prachtige natuur, wilde dieren en watervallen.

Ook al is de herfst begonnen vorige week, het weekend was het nog steeds 30+ graden, en wij wisten van tevoren al dat er geen water zou zijn aangezien het te warm en te droog is in deze tijd van het jaar. Helaas hebben wij dus de watervallen niet echt kunnen zien, maar dit maakte ons uitstapje niet minder leuk. We hebben lekker geluncht in de natuur, de wandelingen zelf waren hartstikke mooi, geweldig natuurgebied, en we hebben hoop koala's en bijzondere vogels gezien.

Toch was dit een gek idee, 10 kilometer van het centrum van Adelaide, en opeens zit je in een prachtige natuur omgeving en zitten de koala's overal waar je maar kijken kunt. Zeker iets om naar terug te gaan in Juni; als de watervallen wél te zien zijn.

1. Marieke Veen:
    20 maart 2018
    Hej, wat herkenbaar. Wij zijn eergisteren bij Morialta geweest en inderdaad.. droge watervallen helaas. Waar het ook erg mooi is, is bij Anstey Hill.
    Groetjes