China town & Central Market

13 maart 2018 - Adelaide, Australië

China Town

Net als in bijna elke andere stad in Australie, heeft ook Adelaide een ‘’China Town’’. China Town is een deel van het centrum met alleen maar Chinese winkeltjes, supermarktjes en restaurantjes; dit heeft ook alles te maken met de grote hoeveelheid Chinezen in Australie (en er komen steeds meer en meer). China Town in Adelaide heeft ook z’n eigen Food Court, wat ik persoonlijk heel erg leuk vind, en daarom ook graag met jullie wil delen.

De Food Court in de China Town is een grote hal vol met allemaal Aziatische restaurantjes, of eigenlijk afhaalpunten waar je vanalles kunt krijgen; dumplings, noodles, sushi, rijst (eigenlijk alles uit de Aziatische keuken). In het midden van de hal staan allemaal lange tafels waar iedereen zit te eten, en rondom zijn alle verschillende restaurantjes (Thais, Indiaas, Indonesisch, Chinees, Japans, sushi en nog veel meer). De gerechtjes zijn rond de $10 en dan krijg je een gigantisch bord vol met eten, ‘en lekker eten is het.

Aangezien het eten zo lekker is, en ook nog eens goedkoop (al helemaal als je kijkt naar de hoeveelheid die je krijgt), zit de Food Court eigenlijk ook altijd helemaal vol. Dit is dan ook weer typerend voor de Aziatische cultuur. Het publiek is gevarieerd; veel Aziaten maar ook toeristen (zoals ik) vinden het leuk om hier te gaan eten en dit mee te maken.

Central Market

Wanneer je de China Food Court doorloopt, kom je bij de Central Market terecht. Opnieuw iets wat ik super leuk vind. Opnieuw een hal vol met allemaal markt kraampjes; fruit, groente, vlees, kaas, brood en andere lekkernijen. Allemaal verse producten, en goedkoper als in de supermarkt.

Zo'n drie weken geleden, toen ik naar de Central Market toe ging, liep ik naar binnen en waren ze op dat moment net Australian Masterchef aan het opnemen. Zo keek ik twee maanden geleden in Nederland nog naar Masterchef op tv, en zo zag ik George Calombaris koken gewoon op de lokale markt voor een uitzending, dit was wel heel leuk om te zien. Een paar dagen later stond het hele park vol keukens en waren ze daar een aflevering aan het opnemen.

Foto's worden toegevoegd, zodat jullie er ook een beeld bij kunnen krijgen.