Sydney

13 april 2018 - Sydney, Australië

Na een easy vluchtje van Alice Springs naar Sydney, kwamen wij rond een uur of vier aan in de drukke stad. Aangezien het ons leuk leek om vlak bij het strand te verblijven, hadden wij een hotel geboekt op 1 minuut afstand van Coogee Beach; een half uurtje vanaf het centrum en niet in de volle drukte. Coogee Beach is een van de minder bekende strandjes, en minder druk als bijvoorbeeld Bondi Beach. Onze accommodatie zat in de ‘’main street’’ met allerlei leuke barretjes en restaurantjes waar wij ons prima konden vermaken de eerste avond met natuurlijk een kleine picknick op het strand.

Aangezien wij nog niet zat waren van het vroege opstaan, ging de wekker weer vroeg zaterdag en gingen wij opnieuw op pad, deze keer naar de Blue Mountains. Aangezien wij niet in het centrum verbleven, en openbaar vervoer toch nog niet altijd even goed werkt, koste het ons al 45 minuten om van Coogee naar het station te komen (6.5 kilometer, geen rechtstreekse bus). Vanaf het station was het nog ongeveer twee uur in de trein tot onze eerste stop: Wenthworth Falls. De Wenthworth Falls is een drievoudige waterval van 187 meter hoog. De weg naar de waterval toe was zo moeilijk nog niet, maar helaas was de weg vanaf daar niet toegankelijk i.v.m. met vallende rotsen, dus wij moesten dezelfde steile trappen ook weer omhoog; gelukkig was het maar 30 graden... Om bij de waterval te komen waren wij begonnen met een easy walk door de bossen van een uur, en na de waterval waren er nog heel veel verschillende routes die we konden belopen en dit hebben we dan ook gedaan. Een groot pluspunt van dit gebied was dat het niet zo toeristisch was, omdat de toeristen alleen maar naar de viewpoints toe gaan, dus hadden wij vaak de geweldige uitzichten voor ons zelf. Na inmiddels al zo’n 10 kilometer gelopen te hebben, waarvan deels omhoog, hebben wij de bus genomen naar de Blue Mountains met begin punt ‘’The Three Sisters’’, een erg populair viewpoint wat ook gelijk te zijn was aan de aantallen toeristen.  Opnieuw veel wandel routes en ook hier hebben wij ons weer mee vermaakt. Geweldige uitzichten tijdens de wandelingen, en opnieuw 100% waard om naar toe te gaan.

Zondag was alweer de laatste dag in Sydney en daarom moesten wij deze dag opnieuw weer goed spenderen, opnieuw vroeg opstaan, en gelijk weer op pad. Deze keer gingen we de drukte in, op naar het centrum van Melbourne om de toerist uit te hangen. In verband met tijdtekort, hebben wij een city cruise geboekt en zijn wij op de boot gestapt om zo de highlights van Sydney te bezoeken; Sydney Opera House, Sydney Harbour Bridge, Shark Island en verschillende strandjes die wij ook nog even bezocht hebben. Na de boottour en een wandeling door de Botanic Gardens hebben wij de bus genomen naar Bondi Beach; een van de meest populaire stranden van Sydney, en daarom ook vol met mensen, te vol voor ons. Het stadje zelf was wel leuk met leuke eet- en drinktentjes langs de boulevard. Aangezien Bondi Beach zo druk was, zijn wij teruggegaan naar Coogee Beach om hier nog even een uurtje te genieten op het strand voordat we weer naar Adelaide toe vlogen. Rond 22.30 kwamen wij aan in ons appartementje in Adelaide; waar wij heel erg tevreden over zijn.