Great Ocean Road & Grampians (Melbourne > Adelaide)

7 februari 2018 - Adelaide, Australië

Na een vlucht van 26 uur, kwam ik dan woensdag ochtend (voor jullie dinsdag avond) aan in Melbourne. Moe, bedtijd? Nee hoor! De dag was pas net begonnen. Vanaf het vliegveld heb ik een bus genomen naar het centrum van Melbourne, en al snel mijn hostel gevonden. Verder heb ik de dag rustig aangekeken en 's avonds ben ik met Kimberlee (vriendinnetje die ik in Nepal heb ontmoet) gaan eten aan het strand.

De volgende dag ben ik de stad gaan verkennen, vervolgens vroeg op bed gegaan om vrijdag ochtend met de Great Ocean Tour mee te gaan, georganiseerd door mijn toen toekomstige stage plaats.

De Great Ocean Tour is een tour die van Melbourne naar Adelaide gaat, of van Adelaide naar Melbourne, langs de kust lijn. De eerste dag hebben we dan ook geweldige stranden en kustlijnen gezien zoals Apollo Bay, Bells Beach en Lorne. In de middag hebben we een wandeling gemaakt om vervolgens bij zonsondergang de Twelve Apostles te bekijken. 'S avonds hebben we pizza gegeten op het strand.

Dag twee was het vervolg van de Great Ocean Road, waar we nog meer stranden hebben bekeken (Bay of Martyrs, London Bridge). Lunch was deze dag tussen de wilde dieren; emu's die rondliepen, koala's in de bomen en kangoeroes die rond sprongen. Na de lunch zijn we naar de MacKenzie Falls geweest en hebben we nog een paar andere viewpoints bezocht.

Dag drie was de laatste dag die we begonnen met een korte wandeling waar we nog meer kangoeroes en andere dieren zagen, en werd vervolg door een trekking van 2.5 kilometer omhoog.

Tijdens de tour hebben we vaak als eten BBQ gehad, wat ze hier ook wel ''Barbie'' noemen, heel populair hier.

Verder ben ik maandag begonnen met werken. Het kantoor is best wel klein, er zijn vaak drie of vier andere mensen aan het werk en de baas zelf. We zitten allemaal in dezelfde ruimte en er is ook nog een andere Nederlandse stageloper. Op maandag werk ik van 9 tot 5, dinsdag t/m donderdag van 7 tot 1, en vrijdag werk ik buiten van half 9 tot 5 (bussen schoonmaken en voorbereiden voor de volgende trip). Aangezien we met twee stage lopers zijn, wisselen we elke week af. Volgende week werk ik dinsdag t/m donderdag van 1 tot 7.

Verder zit ik op het moment nog in een hostel waar ik voorlopig ook ga blijven. Ik heb geregeld met de eigenaar van het hostel dat ik gratis mag blijven, als ik twee uur per dag schoonmaak.

Verder voeg ik foto's toe, zodat jullie kunnen zijn waar ik het precies allemaal over heb gehad.

De volgende tour staan aankomende zaterdag gepland: Barossa Valley tour. Dit is een wijn tour in een geweldig natuur gebied.

Tot snel!

1. Carla Deiling:
    7 februari 2018
    Wat leuk om op deze manier met jou mee te reizen naar een deel van de wereld waar ik waarschijnlijk nooit kom.
    Geniet van je tijd daar en ik kijk uit naar je volgende verslag en foto’s
  2. Jakob:
    7 februari 2018
    Mooi man, best wel jaloers!