Goodbye Arusha, Jambooooo Zanzibar!

21 februari 2015 - Zanzibar, Tanzania

Na een leuke tijd, en af en toe ook moeilijke tijd in Arusha was het zaterdag dan tijd om afscheid te nemen van de kindertjes en vrijwilligers. Mijn laatste dagje heb ik dan ook doorgemaakt bij het zwembad en zijn we daarna lekker gaan eten. Zondag ging mijn wekker om kwart over vijf ´s ochtends, en natuurlijk om er nog even aan herinnerd worden, was er geen stroom deze ochtend en moest ik mijn laatste spullen in het donker pakken. Om half 10 zat ik in het vliegtuig en na een klein uurtje landde ik op Zanzibar. Hier stond iemand mij op te wachten en na nog geen vijf minuutjes waren we in Stone Town bij het vrijwilligershuis waar ik verblijf. Mijn eerste reactie: wauw! Even het gevoel dat ik in een paradijsje aangekomen was, een echt huis, een tweepersoonsbed (met goed matras), een eigen badkamer met wc en eindelijk weer een douche!!

Na het ontbijt heb ik een rondleiding gekregen door Stone Town. Een leuk stadje met allemaal smalle straatjes met leuke winkeltjes en natuurlijk een lekker strand! Na de rondleiding ben ik dan ook samen met de andere twee vrijwilligers naar het strand toegegaan en hebben we hier verder de dag doorgebracht.

Dinsdag om 16.45 uur kwamen Eline en Ramon aan op Zanzibar. Ik had een taxi besteld en zou hen opwachten op het vliegveld. Helaas, aangezien het toch Afrika blijft en alles pole pole gaat (op z'n dooie gemakje), was mijn taxi chauffeur een half uur te laat en stonden uiteindelijk Eline en Ramon mij op te wachten op het vliegveld. Zo wisten ze in ieder geval wel gelijk hoe het werkt in Afrika. Eenmaal compleet heeft onze taxi chauffeur ons naar het hotel gebracht in Uroa (oostkant van Zanzibar). We zitten hier in een klein huisje aan het strand én met een zwembad tussen de palmbomen. Het strand heeft gigantisch wit zand en de zee is heerlijk. De volgende dag hebben we hier dan ook van genoten.

Woensdag hebben we onze eerste tour gedaan, de spice tour. We zijn hierbij naar een spice farm toegegaan waar zo'n beetje alle verschillende soorten fruit en kruiden groeiden, hier mochten we dan ook een groot deel van proeven.

Na weer een dagje bij het zwembad en op het strand hangen zijn we gisteren naar Prison Island toe geweest. Dit is een eiland waar ze vroeger de slaven gevangen hielden. Ook zitten er gigantische schildpadden op het eiland waarvan de oudste 189 jaar oud was. Na de tour zijn we lekker op het strand van Prison Island gaan liggen tussen de gigantische zeesterren en hebben we lekker gezwommen. Tegen een uur of twee/drie zijn we terug gevaren en zijn we nog eventjes Stone Town in gegaan om een lekker ijsje te eten.

Vandaag hebben we dan weer een dagje aan het zwembad gelegen en morgen gaan we de hele dag met de boot weg om te snorkelen en verschillende eilanden te bezoeken. Maandag gaan we naar onze volgende plek, Paje. Hier zullen we nog een week zitten en dan gaan Eline en Ramon weer naar huis toe en ik terug naar het vrijwilligershuis om nog twee weken vrijwilligerswerk te doen op een schooltje in de buurt. Ik wil er nog niet aan denken dat ik daarna dit mooie (en vooral warme) eiland moet verlaten om terug te gaan naar Nederland (naar de kou dus!!). In ieder geval, we hebben het gigantisch naar ons zin met z'n drietjes, en we kijken nog heel erg uit naar de komende week.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl