Wat te doen in Tanzania?

17 januari 2015 - Arusha, Tanzania

Aangezien het lang geleden was dat ik heb geschreven dacht ik dat het maar weer eens tijd werd om jullie toch op de hoogte te houden. Ik vind het moeilijk om hier een interessant verhaal te plaatsen omdat ik hier eigenlijk niet zo veel beleef. Hier heb ik het op het begin dan ook niet heel makkelijk mee gehad. De groep is nu groter geworden (6 incl mezelf), waardoor je je nog wel kan vermaken met elkaars gezelschap.

Ik verblijf hier in Ngaramtoni, een klein dorpje in de stad Arusha. Ik woon hier in een cummunitiecentre met vier andere vrijwilligers en acht weeskindjes. In het dorpje zelf is helaas niks te doen, dus willen we iets doen, dan moeten we naar Arusha toe met de Dala dala, een klein busje voor nog geen 0,25 cent, maar na een paar keer heb je Arusha ook wel gezien.

Door de weeks geef ik les aan de kindertjes. De school begint om acht uur, en eindigt rond een uur of twaalf. De klas bestaat uit 21 kinderen (geloof me dat is echt veel te veel haha) tussen de vier en zeven jaar. De kinderen zijn echt super lief, maar ik ben blij dat er nog een lerares van hier bij zit want anders zou ik het nooit overleven. Na schooltijd hebben we dan de hele dag nog voor ons zelf en is het soms wel een beetje zoeken naar wat we kunnen doen.

Toch moet ik wel zeggen, je leert hier wel de kleinere dingen waarderen. Zo kan ik al uitkijken naar dagje zwembad in het weekend, of een dagje over de markt lopen zolang we maar iets te doen hebben. In de tijd dat ik hier zit heb ik ook twee uitstapjes gedaan, een Kilimanjaro dagexcursie en een dagje naar de hotsprings. Bij de dagexcursie naar de Kilimanjaro zijn we naar het beginpunt van de Kilimanjaro gegaan, vervolgens hebben we de watervallen gezien, Tanzaniaanse dorpjes bezocht en over marktjes gelopen. De andere dag naar de hotsprings was wel echt super mooi! (Foto's worden toegevoegd) Dit is een super heldere waterplas midden in de natuur.

Ondanks dat ik hier niet zo veel te doen heb vermaak ik me toch wel heel goed (al moet ik zeggen dat dat al helemaal wordt versterkt als ik sneeuwfoto's op Facebook zie). Over een week ga ik vier dagen op safari, hier kijk ik zo erg naar uit! Wanneer ik terug kom heb ik nog anderhalve week voordat ik naar Zanzibar vertrek. Ik zal jullie proberen op de hoogte te houden en hoop dat ik jullie nog een beetje heb kunnen vermaken met mijn verhaal.